Terminator Genisys - Recenze

17. srpna 2015 v 17:42 | StarChild |  News

V souvislosti na řadu negativních recenzí a reakcí na nového Terminátora jsem se rozhodl také přispět svojí troškou do mlýna a ikdyž to nemám na blogu zvykem, sepsal jsem k tomuto filmu svoji recenzi. Hned v úvodu upozrňuju všechny, kteří ještě Terminator Genisys neviděli, že se jedná o recenzi se spoilery, tak pokud se nechtějí něco dozvědět předem, měli by přestat číst.

Co se týče terminátoří série jsem její obrovský fanoušek. Pochopitelně prvních dvou dílů, které jsou jednoduše kultovní. Oproti většině jsem kupodivu o fous větším fandou jedničky, která mě svojí atmosférou naprosto nadchla. Další dvě pokračování už tak oslnivá nebyla. Vzpora strojů nebyla špatná, ale něco mi tam chybělo. No a Salvation se radši ani nebudu vyjadřovat. Tenhle film nesnáším!

Když jsem se dozvěděl, že se chystá nový terminátor, těšil jsem se, ale o to větší jsem měl obavy. Obavy se stupňovaly když se začalo odhalovat jakou cestou nový terminator půjde. Tvůrci se vydaly opravdu strastiplnou cestou, která, jak se ukázalo, byla pro většinu fanoušků příliš komplikovaná a zamotaná. Já však musím říct, že s tímto jsem až tak velké problémy neměl a to i přesto, že jsem Terminator Genisis viděl poprvé bez titulků. Děj tady nebudu nijak podrobně rozepisovat. Ostatně každý, kdo se o terminatora zajímá ho jistě zná a ten, kdo ne, si jej může kdekoliv vyhledat. Musím ale zmínit první část filmu, která se nádherným způsobem vztahuje k Terminatorovi 1, kdy v mnoha případech vidíme takřka totožné scény jako z originálu z roku 1984. Tak trochu navíc je zde terminator z tekutého kovu, který zase odkazuje k Terminatorovi 2. To mě ale taky nijak zvlášť nevadlo jako většině. Přinesl do filmu více akce a vzrušení.

Nutno něco říct k postavám. Arnie je jako "taťka" terminator úžasnej. Jde vidět, že Arnold na to pořád má a jeho hereckej výkon jsem si vysloveně užíval. Humor, který přináší do filmu do něj výborně pasuje a opravdu jsem se hodně pobavil. Myslím si, že Emilia Clarke se role Sarah Connorovém zhostila rovněž dobře a její výkon se mi líbil. Trošku zklamaný jsem byl z postavy Kyla Reeseho, který byl v jedničce ostříleným vojákem z budoucnosti, zatímco tady byl ze všeho spíše překvapený a vyhukaný. Ani podání Jai Courtneyho se mi moc nezalíbilo. No a Jason Clarke jako hlavní záporák byl taky úžasnej. A tím se dostávám k další věci. Onen krok, kdy se z vůdce odporu stává ústřední zbraň Skynetu a je obrácen na jeho stranu je prostě pecka jak blázen. Tady je ale problém v tom, že tuhle skutečnost tvůrci odhalili už ve druhém traileru, čímž dali Terminator Genisys neskutečnou ranu na solar. Tím tenhle film značnou měrou odrovnali!

Rád bych se taky zmínil o hudbě. Ta se podle mého názoru výborně povedla. A to nejen ústřední melodie, která se nostalgicky vztahuje k prvním dvěma dílům. Dále se mi vryla do paměti skladba sacrfice, jenž má krásný epický a emoční nádech.

Genisys to hodně schytal za efekty, což docela i právem. Nevím, mě přijde, že v dnešní době jsou filmy až strašně moc digitální a nepůsobí to vůbec realisticky. Efekty z Terminatora 2, který byl natočen v roce 1991, což je pěkná řádka let, vypadají daleko věrohodněji a realističtěji.

Při čtení recenzí jsem taky narazil na spoustu názorů, že ve filmu je sice dost akce, ale žádná pořádně zapamatovatelná. To mě jako celkem dostalo a ironicky rozesmálo! Máme tu spoustu honiček, scéna s autobusem musela utkvět v hlavě snad každému. No a souboj mladýho Arnieho s "taťkou," určitě byl taky něco, co se vám po shlédnutí filmu vybaví jako jedna z prvních věcí. I když tady mě docela štvalo to digitální pojetí celého toho boje. Závěr filmu nádherně graduje v mometnu, když Arnie pěstí protne tělo Johna Connora a vše dokresluje výborná hudba a zrovna skladba sacrfice. No a věta "Kyle Reese, protect my Sarah" musela dostat do kolen snad každýho! Závěrečnou scénu po titulkách nijak rozebírat nebudu. Film si potřeboval nechat nějaká vrátka k pokračování, tak uvidíme, jak to s terminátoří sérii bude dál.

Přijde mi, že spousta lidí tenhle film odepsala už předem a není ani ochotna mu dát šanci. Taky si myslím, že někteří fanoušci znají pouze T2 a první díl viděli například pouze jednou dvakrát a proto se v ději špatně orientují. Já jsem byl taky skeptický a od filmu jsem nic moc nečekal a nakonec jsem byl velmi mile překvapen. A tím se dostávám k dalšímu problému. Diváci od Terminator Genisys očekávali snad až nemožný věci. Snad každýmu muselo být už dopředu jasný, že na úspěch 1 a 2 to jen s těží dosáhne. Místo toho, aby si užili další pokračování, nota bene s Arniem, který je tváří terminatoří ságy, tak hledají jen chyby. Za sebe říkám, že se mi Terminator Genisys líbil a to i víc, než trojka, kterou zrovna taky neodsuzuju. Terminator Genisys je podle mě dobrej film.

1 člověk ohodnotil tento článek.